L'educació que fem i sentim



L'educació que sentim

Nosaltres no apliquem cap tipus de pedagogia ni metodologia, sinó que entenem l’educació Viva i Activa com una filosofia de vida, que està present a cada etapa. Una manera d’entendre l’educació, la nostra visió i manifest sobre l’educació que volem pels nostres fills i filles:

  • Una educació RESPECTUOSA, que tingui en compte les necessitats i ritmes de cada persona i no interfereixi en el seu procés d'aprenentatge, deixant pas a la investigació i experimentació a través de la metodologia assaig-error.
  • Una educació GLOBAL, ja que el món és un tot i no quelcom seccionat en assignatures o matèries. Treballem de manera interdisciplinar.
  • Una educació CREATIVA, perquè l'art, en totes les seves vessants, és un llenguatge universal que permet a l'infant expressar-se i posar en marxa molts mecanismes d'aprenentatge, descoberta i creació. 
  • Una educació INTEGRAL, perquè té en compte totes les dimensions de l'ésser (física, emocional, psicològica, cognitiva i espiritual), sense donar més importància a unes que a les altres. 
  • Una educació ANTIAUTORITÀRIA, partim de la base que tots som iguals però diferents, ningú pot imposar la seva visió de les coses. La disciplina és considerada una forma de manipulació i de control. Defensem els límits i les normes consensuades per tota la comunitat. 
  • Educació COMUNITÀRIA, perquè tots som agents educatius (família, educadors, infants, barri...).
  • Una educació VIVA, perquè les coses vives es transformen, es desenvolupen, canvien... es tracta d'un model que està en contínua avaluació i transformació per a poder donar resposta a les necessitats autèntiques de la societat.
  • Una educació VIVENCIAL, perquè les coses que es fan, que es viuen i que s'experimenten, són les que queden permanents en el temps. Prioritzem els aprenentatges vivencials, perquè són més significatius.
  • Una educació ACTIVA, perquè l’infant aprèn amb la relació que estableix amb el seu entorn, des de les seves necessitats autèntiques, creant així una activitat pròpia que sorgeix del seu interior. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada